SZC logo

Miskolci Szakképzési Centrum

OM kód: 203060/014 | 3534 Miskolc, Gagarin u. 54.

Intézmény logo

Beszámoló

Testvériskolai kapcsolat ápolása Losoncon

2022.06.03.-2022.06.07.

Iskolánk, a Miskolci SZC Kós Károly Építőipari, Kreatív Technikum és Szakképző Iskola 32 tanulója 4 fő kísérővel vett részt a „Határtalanul” pályázat támogatásával 5 napos utazáson 2022.06.03-2022.06.07. között.

Célként tűztük ki a külhoni magyar kapcsolataink ápolását testvériskolánkkal és a diákokkal.

Valamint a megtekintett emlékhelyek és koszorúzások során diákjainkban még inkább tudatosítani, hogy az országhatáron túl élő magyarság minden tagja és közössége része az egységes magyar nemzetnek.

Útvonalunk

Az 1 nap elindultunk Losoncra, út közben megnéztük a Füleki várat, tanulmányoztuk a vár történelmét. Megnéztük Alsósztregován a Madách kastélyt, múzeumot, kiselőadást tartottunk az Ember tragédiájáról.

Megtekintettük a losonci iskolát, ismerkedtünk a diákokkal, majd közös megemlékezést tartottunk az iskolában a Nemzeti Összetartozás Napjáról.

Délután közösen megtekintettük Losonc történelmi és kulturális nevezetességeit: zsinagóga, Vigadó, református templom, sírkert. Építészeti szakmai ismereteinket bővítettük. Este közös építészeti vetélkedőt szerveztünk, beszélgettünk, ismerkedtünk.

A 2. nap reggel kirándultunk Selmecbányára, amely a Világörökség része. Megnéztük a Bányászati Akadémia épületét, a főtéren a Szent-Katalin templomot, a régi Városházát, a díszes homlokzatú Fritz házat, a Szent-háromság-szobrot és az ásványtani kiállítást. Az Óvárban megnéztük a múzeumot majd az Újvárat és a szabadtéri bányászati múzeumot, a Rubigall és a Hellenbach-házat, a Belházy-palotát. Kiselőadásokat tartottunk a különböző építészeti stílusokról az egyes helyszíneken.

A 3. nap Besztercebányán megnéztük a Várnegyedet, az Óratornyot, a Püspöki székesegyházat, a Thurzó-, Beniczky-, Ébner- és Bethlen-házakat. Megtekintettük a kősziklára épült Árva várat, a múzeumot, amely a Thurzó családé volt. Liptószentmiklóson megnéztük a város két főterét, a templomokat és a nevezetesebb épületeket. Összevetettük tanulmányainkkal az építészeti irányzatokat. Meglátogattuk a Deményfalvi Sárkány-jégbarlangot. A Csorbatónál kirándultunk és felvonóval felmentünk a Lomnici csúcsra.

A 4. nap Poprádon sétáltunk a főtéren és megnéztük a Szent Egyed-templomot és a harangtornyot, továbbá Szepesszombat főterét. Betléren megtekintettük az Andrássy család eredeti állapotában megmaradt kastélyát. Rozsnyón megnéztük a város főterét, a Tűzoltó-tornyot, Andrássy Dénes szobrát, a Diák-templomot, a Püspöki székesegyházat és a Lőpor-tornyot. Krasznahorka váralján megnéztük a Várat, a képtárat és az Andrássy mauzóleumot.

Az 5. napon közös foglalkozáson vettünk részt a laborokban. Hazafelé Kassára kirándultunk. Megnéztük a Szent Erzsébet dómot, a Mátyás király lépcsőjét, a kriptában II. Rákóczi Ferenc és társai márványkoporsóját, emlékeztünk és koszorúztunk. Felkerestük a Miklós börtönt, a Rodostói házat, az udvarán Rákóczi szobrát, koszorúztunk és megnéztük az emlékmúzeumot. A belvárosban megnéztük a nevezetesebb épületeket (Koldus-ház, Ferences templom, Lőcsei ház, paloták). Megkoszorúztuk Esterházy János és Márai Sándor szobrát. Megtekintettük a Márai emlékmúzeumot. Megnéztük a Jakab palotát és a belváros magyar vonatkozású műemlék épületeit. Az esti órákban érkeztünk haza.

Partnereink

SZC logo

Miskolci Szakképzési Centrum

Miskolci SZC Kós Károly Építőipari, Kreatív Technikum és Szakképző Iskola

3534 Miskolc, Gagarin u. 54.