Projektek
Athén 2023-1-HU01-KA121-VET-000131693
Athens 15.04.2024 – 20.04.2024.
Europass Teacher Academy
Game-Based Learning and Gamification in the Classroom
Kurzus összefoglalása: Játékalapú tanulás és gamification az osztályteremben
A Miskolci Szakképzési Centrum három oktatója vett részt az Athénban szervezett kurzuson. Ez az Erasmus+ képzés megismertette a résztvevőket a gamifikációban és a játékalapú tanulásban rejlő erőteljes lehetőségeket az oktatási környezetben. Az Athénban tartott tanfolyam olyan stratégiákat mutatott, amelyek a játéktervezés elemeinek beépítésével teszik vonzóbbá és hatékonyabbá az osztálytermi tevékenységeket.
A hét során az oktatók megismerkedtek a különböző játéktípusokkal, köztük a hagyományos, a szerepjátékokkal és a digitális játékokkal, és gyakorlati tapasztalatokat szereztek az oktatási játékok tervezésében. A fő témák között szerepeltek a játéktervezés alapelvei, a magával ragadó történetmesélés, valamint a játékok, mint a tanítás értékei és a szociális készségek megerősítésének eszközeiként való felhasználásának módszerei.
A tanfolyam végére a résztvevők saját oktatási játékokat fejlesztettek ki, és gyakorlatias meglátásokat kaptak a gamifikációnak a mindennapi tanításba való beépítéséhez. Ez a képzés fokozta az oktatók kreativitását, ösztönözte a közös tanulást, és stratégiákat nyújtott az interaktívabb és diákközpontúbb osztálytermi környezet kialakításához.
Course Summary: Game-Based Learning and Gamification in the Classroom
This Erasmus+ training course introduced participants to the powerful potential of gamification and game-based learning in educational settings. Held in various European locations, including Athens, Florence, and Prague, the course explored strategies to make classroom activities more engaging and effective by incorporating elements of game design.
Over the week, teachers learned about different types of games, including traditional, role-playing, and digital games, and gained hands-on experience in designing educational games. Key topics covered included the principles of game design, immersive storytelling, and methods to use games as tools for teaching values and reinforcing social skills.
By the end of the course, participants developed their own educational games and received actionable insights to incorporate gamification into their daily teaching. This training
enhanced teachers' creativity, encouraged collaborative learning, and provided strategies to create a more interactive and student-centred classroom environment.